Páli Noémi (kurzus)

 Szakmai beszámoló

Tanfolyam címe: Making the most of new technologies, apps, and social media in the classroom

Időpont: 2025. október 19–25.

Helyszín: Tenerife, Spanyolország

Szervező: Erasmus Learning Academy Tenerife 

https://www.erasmustrainingcourses.com/social-media-in-the-classroom.html 




 

1. A tanfolyam célja és szakmai jelentősége

A kurzus célja az volt, hogy a pedagógusok korszerű ismereteket szerezzenek a digitális technológiák, alkalmazások és a közösségi média tudatos, pedagógiai értékű használatáról. A program középpontjában az állt, miként lehet a digitális eszközöket a tanulási folyamat természetes részévé tenni, hogyan fejleszthető ezekkel a tanulók kreativitása, kommunikációs és együttműködési készsége, valamint digitális kompetenciája.

A tanfolyam gyakorlatorientált volt: minden nap újabb digitális eszközöket, tanítási stratégiákat és projektötleteket ismerhettünk meg, amelyeket azonnal ki is próbálhattunk kiscsoportos feladatok során. A képzés során hangsúlyos szerepet kapott a 21. századi tanulási környezet kialakítása, az inkluzív oktatás támogatása digitális megoldásokkal, valamint az online biztonság és az etikus internethasználat kérdése is.

2. A tanfolyam tartalma és módszertana

A tanfolyam moduljai a következő fő területeket ölelték fel:

Digitális pedagógia alapelvei – az új technológiák helye a tanulási folyamatban, a tanári szerep átalakulása, digitális kompetenciamodellek (lásd: DigCompEdu Framework, European Commission).

👉 https://joint-research-centre.ec.europa.eu/digcompedu_en

 Applikációk és online eszközök a tanításban – Padlet, Canva, Genially, Edpuzzle, Mentimeter, Quizlet, Kahoot, Nearpod és más, azonnal alkalmazható oktatási platformok.

👉 https://edpuzzle.com/

👉 https://nearpod.com/

Közösségi média oktatási célú használata – a közösségi hálózatok (pl. Instagram, YouTube, TikTok) tudatos bevonása projektmunkákba, iskolai kommunikációba, nyelvtanulásba és tartalomkészítésbe.

Digitális tananyagfejlesztés – interaktív prezentációk, multimédiás anyagok és vizuális tartalmak létrehozása a tanulói bevonódás növeléséhez.

E-safety és digitális állampolgárság – biztonságos internethasználat, adatvédelem, a diákok felelős online viselkedésének formálása.

Együttműködési és kommunikációs platformok – Teams, Google Workspace, Trello a közös tanulás és projektmunka támogatására.

A foglalkozások interaktív workshopok, kiscsoportos projektek és reflektív beszélgetések formájában zajlottak. Különösen értékesnek bizonyult, hogy minden résztvevő bemutathatta saját iskolájának jó gyakorlatait, így a program valódi szakmai tapasztalatcserévé vált.

3. Szakmai fejlődés és kompetenciák fejlesztése

A tanfolyam során komplex módon fejlődtek a következő kompetenciáim:

Digitális kompetencia: számos új, azonnal alkalmazható digitális eszközt tanultam meg használni, amelyekkel interaktívabbá, motiválóbbá tehetem a tanórákat.

Innovatív tanulásszervezés: a program a projektalapú és tanulóközpontú oktatást helyezte előtérbe.

Kommunikációs és együttműködési készségek: a nemzetközi csoportmunka során fejlődött szakmai angol nyelvhasználatom, és tapasztalatot szereztem multikulturális munkakörnyezetben.

Reflexiós készség: a napi önértékelések és szakmai reflexiók tudatosabbá tették saját pedagógiai fejlődésemet.

A képzés hatására még nagyobb hangsúlyt kívánok fektetni a tanulók digitális önállóságának fejlesztésére, az aktív tanulás ösztönzésére és a kreatív tartalomelőállítás támogatására.

4. Kulturális és interkulturális tapasztalatok

A kurzus egyik legnagyobb értéke az volt, hogy különböző európai országokból (Németország, Lengyelország, Finnország, Észtország) érkező tanárokkal dolgozhattunk együtt. Ez lehetővé tette, hogy megismerjem más oktatási rendszerek szerkezetét, a digitális oktatás kihívásait és jó gyakorlatait.

A kulturális programok – városnézés Puerto de la Cruzban és Santa Cruz de Tenerifében, kirándulás a Teide Nemzeti Parkba, valamint látogatások helyi kulturális intézményekbe – hozzájárultak kulturális érzékenységem és európai identitásom erősödéséhez.

👉 https://whc.unesco.org/en/list/929 – Teide Nemzeti Park, UNESCO Világörökség

 A spanyol kultúra, a helyiek vendégszeretete és a sziget természeti szépségei inspiráló környezetet teremtettek a tanuláshoz, és megerősítették bennem a nemzetközi együttműködés iránti elkötelezettséget.

5. Hatás a diákokra, kollégákra és az iskola egészére

 Igazgatóhelyettesként a tanfolyamon szerzett ismereteket nemcsak saját tanítási gyakorlatomban, hanem az iskola egészének fejlesztésében is hasznosítani tudom.

A képzés során elsajátított digitális módszertani eszköztár segít abban, hogy intézményi szinten támogassam az innovatív tanulási környezetek kialakítását és a pedagógusok digitális kompetenciáinak fejlesztését.

A diákok számára: új, digitális tanulási környezetet alakítottam ki, amelyben a tanulók aktív, alkotó szerepet töltenek be. A közösségi média bevonása és az interaktív applikációk használata révén nőtt a diákok motivációja, önállósága és digitális tudatossága.

A kollégák számára: a képzésen szerzett tapasztalatokat belső műhelymunka és szakmai megosztás formájában is továbbadom. Célom, hogy az iskola egésze profitáljon a tanultakból, és közösen dolgozzunk egy korszerű, digitálisan tudatos pedagógiai kultúra kialakításán.

A program nemcsak szakmailag, hanem emberileg is inspiráló élmény volt. Hosszú távon hozzájárul ahhoz, hogy az intézményünk nyitottabbá váljon a digitális innovációk, a nemzetközi együttműködések és a 21. századi oktatási kihívások iránt.

Felhasznált irodalom és források

European Commission (2022). DigCompEdu: The European Framework for the Digital Competence of Educators.

👉 https://joint-research-centre.ec.europa.eu/digcompedu_en 

Redecker, C. (2017). European Framework for the Digital Competence of Educators (DigCompEdu). Publications Office of the EU.

UNESCO (2021). ICT Competency Framework for Teachers.

👉 https://unesdoc.unesco.org/ark:/48223/pf0000379967

Greenhow, C. & Lewin, C. (2016). Social media and education: Reconceptualizing the boundaries of formal and informal learning. Learning, Media and Technology, 41(1), 6–30.

Trilling, B., & Fadel, C. (2009). 21st Century Skills: Learning for Life in Our Times. Jossey-Bass.

Eurydice (2023). Digital Education at School in Europe 2023. European Education and Culture Executive Agency.

👉 https://eurydice.eacea.ec.europa.eu/

UNESCO World Heritage Centre – Teide National Park:

👉 https://whc.unesco.org/en/list/929

👉 https://joint-research-centre.ec.europa.eu/digcompedu_en

👉 https://edpuzzle.com/ 👉 https://nearpod.com/

👉 https://whc.unesco.org/en/list/929

👉 https://joint-research-centre.ec.europa.eu/digcompedu_en

👉 https://unesdoc.unesco.org/ark:/48223/pf0000379967


Tanfolyam címe: Making the most of new technologies, apps A kurzus egyik legnagyobb értéke az volt, hogy különböző európai országokból (Olaszország, Németország, Lengyelország, Finnország, Észtország stb.) érkező tanárokkal dolgozhattunk együtt. Ez lehetővé tette, hogy megismerjem más oktatási rendszerek szerkezetét, a digitális oktatás kihívásait és jó gyakorlatait (Eurydice, 2023). A kulturális programok – városnézés La Lagunában, kirándulás a Teide Nemzeti Parkba, valamint látogatások helyi iskolákba és kulturális intézményekbe – hozzájárultak kulturális érzékenységem és európai identitásom erősödéséhez. A spanyol kultúra, a helyiek vendégszeretete és a sziget természeti szépségei inspiráló környezetet teremtettek a tanuláshoz, és megerősítették bennem a nemzetközi együttműködés iránti elkötelezettséget. 5. Hatás a diákokra, kollégákra és az iskola egészére Igazgatóhelyettesként a tanfolyamon szerzett ismereteket nemcsak saját tanítási gyakorlatomban, hanem az iskola egészének fejlesztésében is hasznosítani tudom. A képzés során elsajátított digitális módszertani eszköztár segít abban, hogy intézményi szinten támogassam az innovatív tanulási környezetek kialakítását és a pedagógusok digitális kompetenciáinak fejlesztését. A diákok számára: új, digitális tanulási környezetet alakítottam ki, amelyben a tanulók aktív, alkotó szerepet töltenek be. A közösségi média bevonása és az interaktív applikációk használata révén nőtt a diákok motivációja, önállósága és digitális tudatossága. A kollégák számára: a képzésen szerzett tapasztalatokat belső műhelymunka és szakmai megosztás formájában is továbbadom. Célom, hogy az iskola egésze profitáljon a tanultakból, és közösen dolgozzunk egy korszerű, digitálisan tudatos pedagógiai kultúra kialakításán. A program nemcsak szakmailag, hanem emberileg is inspiráló élmény volt. Hosszú távon hozzájárul ahhoz, hogy az intézményünk nyitottabbá váljon a digitális innovációk, a nemzetközi együttműködések és a 21. századi oktatási kihívások iránt. Felhasznált irodalom és források European Commission (2022). DigCompEdu: The European Framework for the Digital Competence of Educators. Redecker, C. (2017). European Framework for the Digital Competence of Educators (DigCompEdu). Publications Office of the EU. UNESCO (2021). ICT Competency Framework for Teachers. Greenhow, C. & Lewin, C. (2016). Social media and education: Reconceptualizing the boundaries of formal and informedia and Technology, 41(1), 6–30. Trilling, B., & Fadel, C. (2009). 21st Century Skills: Learning for Life in Our Times. Jossey-Bass. Eurydice (2023). Digital Education at School in Europe 2023. European Education and Culture Executive Szeretnéd, hogy ezt a verziót nyomtatható, hivatalos PDF formátumban is elkészítsem (pl. Erasmus+ beszámolóhoz benyújtható dokumentumként, logóval, fejléccel)?

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon